Regulamin rekrutacji do projektu
PANACEUM-OMEGA M.J. Wyborska
Poddziałanie 10.02.02 Kształcenie ogólne
,, Razem dla edukacji - Dobrzyń nad Wisłą z Tłuchowem”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
REGULAMIN REKRUTACJI DO PROJEKTU
,, Razem dla edukacji - Dobrzyń nad Wisłą z Tłuchowem”
1
Informacje o projekcie
- Projekt ,, Razem dla edukacji - Dobrzyń nad Wisłą z Tłuchowem” realizowany jest przez firmę PANACEUM-OMEGA M.J. Wyborska w parnterstwie z Miastem i Gminą Dobrzyń nad Wisłą oraz Gminą Tłuchowo ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 10.02.00 Kształcenie ogólne i zawodowe, Podziałania 10.02.02 Kształcenie ogólne.
- Projekt obejmuje swoim zasięgiem uczniów z 6 placówek kształcenia ogólnego z terenu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą oraz Gminy Tłuchowo
- Celem jest podniesienie jakości kształcenia w 4SP JST Dobrzyń na Wisłą i 2SP JST Tłuchowo poprzez udział 675 uczniów w zajęciach rozwijających KK oraz zajęciach specjalistycznych wynikających z potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, podniesienie kompetencji 35 n-eli oraz doposażenie pracowni szkol. do 30.06.2022.
2
Działania realizowane w ramach projektu
W ramach projektu zostaną podjęte :
1.DZIAŁANIA W ZAKRESIE KK : matematyczno- przyrodniczych , język angielski/j niemiecki i zajęcia z TIK informatyka realizacja różnych form rozwijających uzdolnienia ,możliwa forma kółka zainteresowań dla ucz. osiągających dobre i wyższe wyniki w nauce ( współpraca z rodzicami) ;
matematyczno-przyrodnicze j. angielskiego. ( ucz. osiągający słabsze wyniki mają problemy wynikające z różnych przyczyn nauki dlatego zajęcia wyrównawcze z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i język angielski dla ucz. klas od I do VIII , działania kształtujące i rozwijające KK będą uwzględniać indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucz. ) typ projektu 1a,1b,1c, 5b
2.DZIAŁANIA W ZAKRESIE TIK -zajęcia z nauki kodowania i programowania , robotyki , tworzenia stron WWW ,praktyczne posługiwanie się programami typ projektu 1a
3.ZAJĘCIA dla ucz. ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz ucz. młodszych w ramach zajęć specjalistycznych , logopedii , zajęć korekcyjno-kompensacyjnych ,terapii pedagogicznej , zajęcia rozwijające zdolność uczenia się , zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalnospołeczne , typ projektu 2b
4.KURS DLA NAUCZYCIELI „ Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” - podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie pracy z ucz. o specjalnych potrzebach edukacyjnych na-li oraz działania służące doskonaleniu nauczycieli w poprawie kompetencji wychowawczych typ projektu 6 a .
5. KURS DLA NAUCZYCIELI - kurs wykorzystanie metod eksperymentu naukowego w edukacji wraz z TIK ; typ 6b , 6a,6g
6.WYPOSAŻENIE PRACOWNIE TIK - zakupy wynikają z inwentaryzacji i diagnozy oraz potrzeb poszczególnych szkół SP ( opis zakupów pod budżetem( 3 pracownie w 3SP ) a 6 SP robotyka - typ projektu 1a
7.WYPOSAŻENIE PRACOWNI Przyrodniczej do nauczania przez eksperyment. ZAKUP 4 pracowni w tym jedna międzyszkolna ( SP DOBRZYŃ nad Wisłą -SP DYBLIN)-zakupy wynikają z inwentaryzacji i diagnozy oraz potrzeb szkół . typ projektu 5a
8. DORADZTWO EDUKACYJNO- ZAWODOWE dla uczniów uwzględnia potrzeby dalszego kształcenia i rynku pracy ,wynika z diagnozy szkół , typ projektu4
9. KURS DLA NAUCZYCIELI z zakresu doradztwa edukacyjno -zawodowego typ projektu 4
3
Beneficjenci projektu
- Uczestnikami projektu będą:
- 675 ucz.( 354 Dz , 321 Ch) z 46 SP zlokalizowanych na terenie miasta i gminy Dobrzyn nad Wisłą oraz gminy Tłuchowo dla których organem prowadzącym jest Miasto i Gmina Dobrzyń nad Wisłą oraz Gmina Tłuchowo .
- Nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczych/specjalistycznych/doradztwa edukacyjno-zawodowego – 35 osób
4
Rekrutacja do projektu
- Rekrutacja zgodna z polityką równych szans i niedyskryminacji, harmonogramem projektu i grupą docelową zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem. Kryteria rekrutacji dostępne będą na stronach internetowych szkół i Wnioskodawcy oraz na tablicach ogłoszeń w szkołach. Za przekazanie wyników rekrutacji uczestnikom zakwalifikowanym oraz osobom wpisanym na listę rezerwową odpowiedzialni są Szkolni Opiekunowie Projektu z danej szkoły.
Rekrutacja będzie prowadzona w tym samym czasie we wszystkich w 6 szkołach podstawowych znajdujących się na terenie miasta i gminy Dobrzyń nad Wisłą oraz gminy Tłuchowo dla których organem prowadzącym jest Miasto i Gmina Dobrzyń nad Wisłą oraz Gmina Tłuchowo , objętych wsparciem
projektowym tj.
Szkoła Podstawowa w Chalinie ;
Szkoła Podstawowa w Dobrzyniu nad Wisłą ;
Szkoła Podstawowa w Dyblinie ;
Szkoła Podstawowa w Krojczynie ;
Szkoła Podstawowa w Mysłakówko;
Szkoła Podstawowa w Tłuchowie
( w terminie od 1 -30 września 2021 ,uzupełniająca w razie potrzeby na bieżąco w trakcie projektu )
Kryteria rekrutacyjne dla uczniów:
Kryteria dostępu do projektu: Udział we wsparciu w ramach projektu otrzymają uczniowie z danej szkoły biorącej udział w projekcie.
Kryteria punktowe :
1) Korzystający z pomocy socjalnej (oświadczenie w Formularzu Zgłoszeniowym)-5pk.;
2):Uczniowie z dysfunkcjami lub niepełnosprawnością ( oświadczenie w Formularzu Zgłoszeniowym)- 5p ;
3) Rekomendacja wychowawcy(1-10p.)biorąc pod uwagę potrzeby edukacyjne i rozwojowe uczniów ,wysoką frekwencję na lekcjach i dobre zachowanie oraz potrzebę uczestnictwa w tego typu/ rodzaju zajęć które są przewidziane w projekcie i będą stanowiły wsparcie dla danego ucznia .
Kryteria rekrutacyjne dla nauczycieli:
- Nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczych/specjalistycznych /doradztwa edukacyjno-zawodowego wskazanych 6SP - szkoły objętej projektem.
- Posiada rekomendację dyrektora szkoły do objęcia wsparciem w ramach projektu ze względu na zapotrzebowanie na dane kwalifikacje/kompetencje .
- Wyrazi pisemną zgodę na udział w projekcie oraz udział w kursie/szkoleniu.
- W szkołach zostanie umieszczony plakat o projekcie na tablicy ogłoszeń wraz z regulaminem rekrutacji i terminy rekrutacji oraz opracowane dokumenty rekrutacyjne . Szkolni Opiekunowie Projektu zorganizują spotkania rekrutacyjne w swoich placówkach . Szkolne Komisje Rekrutacyjne (SKR). Skład komisji (SKR) Kierownik Projektu, dyr. szkoły , wychowawcy z poszczególnych szkół ,Szkolny Opiekun Projektu zapoznają się ze złożonymi dok. rekrutacyjnymi ), do 30 września 2021 zatwierdzają listę osób zakwalifikowanych do projektu oraz listę rezerwową . SKR zatwierdzi listę uczestników projektu w oparciu o przynależność do poszczególnych grup zajęciowych zaplanowanych w danej szkole . Listy rezerwowe na wypadek rezygnacji ucz. z przyczyn osobistych lub zdrowotnych. .Rekrutacja nauczycieli dyrektorzy z poszczególnych szkół i Kierownik opracują listę zakwalifikowanych nauczycieli na kurs w zależności od zapotrzebowania szkoły na te kompetencje. Ochrona danych zgodna z RODO.
- Warunkiem ubiegania się o udział we wsparciu w ramach projektu jest:
- Formularz zgłoszeniowy do udziału we wsparciu w ramach projektu ,, Razem dla edukacji - Dobrzyń nad Wisłą z Tłuchowem” /załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu/,
- Oświadczenie dotyczące danych wrażliwych uczestnika /załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu/,
- Deklaracja uczestnictwa (w przypadku uczniów niepełnoletnich - rodzica / prawnego opiekuna) / załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu/,
- Oświadczenie uczestnika/uczestniczki projektu (w przypadku uczniów niepełnoletnich - rodzica / prawnego opiekuna) /załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu/,
- Rekomendacja wychowawcy /załącznik nr 5 do niniejszego Regulaminu/,
Dokumenty rekrutacyjne podpisują rodzice lub prawni opiekunowie uczniów.
- Formularz zgłoszeniowy wraz z załącznikami należy składać w szkole, uczestniczącej w projekcie w terminie wyznaczonym przez kierownika projektu 30/09/2021 i w razie potrzeby na bieżąco w czasie trwania projektu) .
5. Osoby zakwalifikowane do projektu zostaną poinformowane o zakwalifikowaniu do wskazanego typu zajęć ze względu na preferencje a także na osiągane wyniki w nauce. Każda ze szkół ze względu na różne wyniki w nauce ustali grupy w swoich szkołach z kompetencji kluczowych grupy dydaktyczno- wyrównawcze oraz dla osób osiągających lepsze wyniki zajęcia dodatkowe z kompetencji kluczowych rozwijające zainteresowania /możliwość kół zainteresowań .Zajęcia specjalistyczne z logopedii dla osób z dysfunkcjami kwalifikuje logopeda , wychowawca klasy i dyrektor , po akceptacji SOP .
§5
1. Udzielania wsparcia zaprzestaje się, gdy UP:
- Zaprzestał uczęszczania do danej szkoły,
- Zrezygnował/-a ze wsparcia z przyczyn osobistych lub zdrowotnych.
- Szkolni Opiekunowie Projektu informują Kierownika, a ten zobowiązany jest poinformować organizatora projektu o zaistnieniu okoliczności opisanych w ust. 1 pkt 1-2 nie później niż pięć dni roboczych od ich zaistnienia.
§6
Uczeń lub jego rodzice/opiekunowie prawni zobowiązani są do udzielania organizatorowi projektu informacji służących monitorowaniu projektu, także innym instytucjom w celu monitoringu i ewaluacji .
Zatwierdzono:
PANACEUM-OMEGA M.J. Wyborska
Poddziałanie 10.02.02 Kształcenie ogólne
,, Razem dla edukacji - Dobrzyń nad Wisłą z Tłuchowem”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
REGULAMIN REKRUTACJI DO PROJEKTU
,, Razem dla edukacji - Dobrzyń nad Wisłą z Tłuchowem”
1
Informacje o projekcie
- Projekt ,, Razem dla edukacji - Dobrzyń nad Wisłą z Tłuchowem” realizowany jest przez firmę PANACEUM-OMEGA M.J. Wyborska w parnterstwie z Miastem i Gminą Dobrzyń nad Wisłą oraz Gminą Tłuchowo ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Działania 10.02.00 Kształcenie ogólne i zawodowe, Podziałania 10.02.02 Kształcenie ogólne.
- Projekt obejmuje swoim zasięgiem uczniów z 6 placówek kształcenia ogólnego z terenu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą oraz Gminy Tłuchowo
- Celem jest podniesienie jakości kształcenia w 4SP JST Dobrzyń na Wisłą i 2SP JST Tłuchowo poprzez udział 675 uczniów w zajęciach rozwijających KK oraz zajęciach specjalistycznych wynikających z potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, podniesienie kompetencji 35 n-eli oraz doposażenie pracowni szkol. do 30.06.2022.
2
Działania realizowane w ramach projektu
W ramach projektu zostaną podjęte :
1.DZIAŁANIA W ZAKRESIE KK : matematyczno- przyrodniczych , język angielski/j niemiecki i zajęcia z TIK informatyka realizacja różnych form rozwijających uzdolnienia ,możliwa forma kółka zainteresowań dla ucz. osiągających dobre i wyższe wyniki w nauce ( współpraca z rodzicami) ;
matematyczno-przyrodnicze j. angielskiego. ( ucz. osiągający słabsze wyniki mają problemy wynikające z różnych przyczyn nauki dlatego zajęcia wyrównawcze z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i język angielski dla ucz. klas od I do VIII , działania kształtujące i rozwijające KK będą uwzględniać indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucz. ) typ projektu 1a,1b,1c, 5b
2.DZIAŁANIA W ZAKRESIE TIK -zajęcia z nauki kodowania i programowania , robotyki , tworzenia stron WWW ,praktyczne posługiwanie się programami typ projektu 1a
3.ZAJĘCIA dla ucz. ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz ucz. młodszych w ramach zajęć specjalistycznych , logopedii , zajęć korekcyjno-kompensacyjnych ,terapii pedagogicznej , zajęcia rozwijające zdolność uczenia się , zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalnospołeczne , typ projektu 2b
4.KURS DLA NAUCZYCIELI „ Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” - podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie pracy z ucz. o specjalnych potrzebach edukacyjnych na-li oraz działania służące doskonaleniu nauczycieli w poprawie kompetencji wychowawczych typ projektu 6 a .
5. KURS DLA NAUCZYCIELI - kurs wykorzystanie metod eksperymentu naukowego w edukacji wraz z TIK ; typ 6b , 6a,6g
6.WYPOSAŻENIE PRACOWNIE TIK - zakupy wynikają z inwentaryzacji i diagnozy oraz potrzeb poszczególnych szkół SP ( opis zakupów pod budżetem( 3 pracownie w 3SP ) a 6 SP robotyka - typ projektu 1a
7.WYPOSAŻENIE PRACOWNI Przyrodniczej do nauczania przez eksperyment. ZAKUP 4 pracowni w tym jedna międzyszkolna ( SP DOBRZYŃ nad Wisłą -SP DYBLIN)-zakupy wynikają z inwentaryzacji i diagnozy oraz potrzeb szkół . typ projektu 5a
8. DORADZTWO EDUKACYJNO- ZAWODOWE dla uczniów uwzględnia potrzeby dalszego kształcenia i rynku pracy ,wynika z diagnozy szkół , typ projektu4
9. KURS DLA NAUCZYCIELI z zakresu doradztwa edukacyjno -zawodowego typ projektu 4
3
Beneficjenci projektu
- Uczestnikami projektu będą:
- 675 ucz.( 354 Dz , 321 Ch) z 46 SP zlokalizowanych na terenie miasta i gminy Dobrzyn nad Wisłą oraz gminy Tłuchowo dla których organem prowadzącym jest Miasto i Gmina Dobrzyń nad Wisłą oraz Gmina Tłuchowo .
- Nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczych/specjalistycznych/doradztwa edukacyjno-zawodowego – 35 osób
4
Rekrutacja do projektu
- Rekrutacja zgodna z polityką równych szans i niedyskryminacji, harmonogramem projektu i grupą docelową zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem. Kryteria rekrutacji dostępne będą na stronach internetowych szkół i Wnioskodawcy oraz na tablicach ogłoszeń w szkołach. Za przekazanie wyników rekrutacji uczestnikom zakwalifikowanym oraz osobom wpisanym na listę rezerwową odpowiedzialni są Szkolni Opiekunowie Projektu z danej szkoły.
Rekrutacja będzie prowadzona w tym samym czasie we wszystkich w 6 szkołach podstawowych znajdujących się na terenie miasta i gminy Dobrzyń nad Wisłą oraz gminy Tłuchowo dla których organem prowadzącym jest Miasto i Gmina Dobrzyń nad Wisłą oraz Gmina Tłuchowo , objętych wsparciem
projektowym tj.
Szkoła Podstawowa w Chalinie ;
Szkoła Podstawowa w Dobrzyniu nad Wisłą ;
Szkoła Podstawowa w Dyblinie ;
Szkoła Podstawowa w Krojczynie ;
Szkoła Podstawowa w Mysłakówko;
Szkoła Podstawowa w Tłuchowie
( w terminie od 1 -30 września 2021 ,uzupełniająca w razie potrzeby na bieżąco w trakcie projektu )
Kryteria rekrutacyjne dla uczniów:
Kryteria dostępu do projektu: Udział we wsparciu w ramach projektu otrzymają uczniowie z danej szkoły biorącej udział w projekcie.
Kryteria punktowe :
1) Korzystający z pomocy socjalnej (oświadczenie w Formularzu Zgłoszeniowym)-5pk.;
2):Uczniowie z dysfunkcjami lub niepełnosprawnością ( oświadczenie w Formularzu Zgłoszeniowym)- 5p ;
3) Rekomendacja wychowawcy(1-10p.)biorąc pod uwagę potrzeby edukacyjne i rozwojowe uczniów ,wysoką frekwencję na lekcjach i dobre zachowanie oraz potrzebę uczestnictwa w tego typu/ rodzaju zajęć które są przewidziane w projekcie i będą stanowiły wsparcie dla danego ucznia .
Kryteria rekrutacyjne dla nauczycieli:
- Nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczych/specjalistycznych /doradztwa edukacyjno-zawodowego wskazanych 6SP - szkoły objętej projektem.
- Posiada rekomendację dyrektora szkoły do objęcia wsparciem w ramach projektu ze względu na zapotrzebowanie na dane kwalifikacje/kompetencje .
- Wyrazi pisemną zgodę na udział w projekcie oraz udział w kursie/szkoleniu.
- W szkołach zostanie umieszczony plakat o projekcie na tablicy ogłoszeń wraz z regulaminem rekrutacji i terminy rekrutacji oraz opracowane dokumenty rekrutacyjne . Szkolni Opiekunowie Projektu zorganizują spotkania rekrutacyjne w swoich placówkach . Szkolne Komisje Rekrutacyjne (SKR). Skład komisji (SKR) Kierownik Projektu, dyr. szkoły , wychowawcy z poszczególnych szkół ,Szkolny Opiekun Projektu zapoznają się ze złożonymi dok. rekrutacyjnymi ), do 30 września 2021 zatwierdzają listę osób zakwalifikowanych do projektu oraz listę rezerwową . SKR zatwierdzi listę uczestników projektu w oparciu o przynależność do poszczególnych grup zajęciowych zaplanowanych w danej szkole . Listy rezerwowe na wypadek rezygnacji ucz. z przyczyn osobistych lub zdrowotnych. .Rekrutacja nauczycieli dyrektorzy z poszczególnych szkół i Kierownik opracują listę zakwalifikowanych nauczycieli na kurs w zależności od zapotrzebowania szkoły na te kompetencje. Ochrona danych zgodna z RODO.
- Warunkiem ubiegania się o udział we wsparciu w ramach projektu jest:
- Formularz zgłoszeniowy do udziału we wsparciu w ramach projektu ,, Razem dla edukacji - Dobrzyń nad Wisłą z Tłuchowem” /załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu/,
- Oświadczenie dotyczące danych wrażliwych uczestnika /załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu/,
- Deklaracja uczestnictwa (w przypadku uczniów niepełnoletnich - rodzica / prawnego opiekuna) / załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu/,
- Oświadczenie uczestnika/uczestniczki projektu (w przypadku uczniów niepełnoletnich - rodzica / prawnego opiekuna) /załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu/,
- Rekomendacja wychowawcy /załącznik nr 5 do niniejszego Regulaminu/,
Dokumenty rekrutacyjne podpisują rodzice lub prawni opiekunowie uczniów.
- Formularz zgłoszeniowy wraz z załącznikami należy składać w szkole, uczestniczącej w projekcie w terminie wyznaczonym przez kierownika projektu 30/09/2021 i w razie potrzeby na bieżąco w czasie trwania projektu) .
5. Osoby zakwalifikowane do projektu zostaną poinformowane o zakwalifikowaniu do wskazanego typu zajęć ze względu na preferencje a także na osiągane wyniki w nauce. Każda ze szkół ze względu na różne wyniki w nauce ustali grupy w swoich szkołach z kompetencji kluczowych grupy dydaktyczno- wyrównawcze oraz dla osób osiągających lepsze wyniki zajęcia dodatkowe z kompetencji kluczowych rozwijające zainteresowania /możliwość kół zainteresowań .Zajęcia specjalistyczne z logopedii dla osób z dysfunkcjami kwalifikuje logopeda , wychowawca klasy i dyrektor , po akceptacji SOP .
§5
1. Udzielania wsparcia zaprzestaje się, gdy UP:
- Zaprzestał uczęszczania do danej szkoły,
- Zrezygnował/-a ze wsparcia z przyczyn osobistych lub zdrowotnych.
- Szkolni Opiekunowie Projektu informują Kierownika, a ten zobowiązany jest poinformować organizatora projektu o zaistnieniu okoliczności opisanych w ust. 1 pkt 1-2 nie później niż pięć dni roboczych od ich zaistnienia.
§6
Uczeń lub jego rodzice/opiekunowie prawni zobowiązani są do udzielania organizatorowi projektu informacji służących monitorowaniu projektu, także innym instytucjom w celu monitoringu i ewaluacji .
Zatwierdzono: