Psycholog szkolny
Psycholog szkolny realizuje następujące zadania:
- Praca z dziećmi:
- Diagnoza potencjalnych możliwości dziecka.
- Diagnoza trudności emocjonalnych dziecka poprzez obserwację w klasie, wywiad z rodzicem, nauczycielem
- Indywidualne zajęcia z dziećmi (relaksacyjne, rozwijające, korygujące, wspomagające).
- Zajęcia z klasami – profilaktyczne, wychowawcze, rozwijające możliwości.
- Rozmowy terapeutyczne i zajęcia o charakterze terapeutycznym z dziećmi.
- Rozmowy wychowawcze.
- Praca z rodzicami:
- Indywidualne spotkania z rodzicami o charakterze psychoedukacyjnym, z elementami poradnictwa – w zależności od zgłaszanych potrzeb.
- Udzielanie informacji zwrotnych na temat przebiegu pracy z dzieckiem, ukierunkowywanie oddziaływań rodzicielskich.
- Udzielanie wsparcia zgłaszającym się rodzicom w sytuacjach trudnych wychowawczo i losowo, kierowanie do specjalistów – w zależności od potrzeb.
- Współpraca z wychowawcami klas, nauczycielami oraz pedagogiem szkolnym i specjalnym:
- Wywiady na temat funkcjonowania społecznego i emocjonalnego dziecka.
- Konsultacje w celu ustalenia optymalnych sposobów oddziaływań z wychowawcami i pedagogiem szkolnym oraz specjalnym
- Interwencje wychowawcze.
- Organizacja różnych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej na terenie szkoły.
Oto kilka informacji dotyczących sytuacji, w których można skorzystać z porady psychologa:
Uczniu, do psychologa szkolnego możesz przyjść, gdy:
- czujesz, że nikt cię nie rozumie,
- nie radzisz sobie z nauką,
- potrzebujesz pomocy i rady,
- dokucza Ci samotność,
- ktoś stosuje wobec Ciebie przemoc,
- chcesz podzielić się swoim sukcesem i radością,
Drogi Rodzicu, do psychologa szkolnego możesz przyjść, gdy:
- Niepokoi Cię zachowanie Twojego dziecka
- Chcesz porozmawiać o dziecku i Waszych wzajemnych relacjach
- Chcesz lepiej zrozumieć swoje dziecko
- Potrzebujesz wsparcia, porady i szukasz pomocy w trudnych sytuacjach życiowych
Serdecznie zapraszam do kontaktu w godzinach:
Ponieziałek 8.00 - 10.25
Środa 11.35 - 14.00
Obowiązującą zasadą jest poufność i dyskrecja z wyjątkiem sytuacji zagrożenia czyjegoś zdrowia lub życia.
Psycholog szkolny
Katarzyna Majda